M I S S M A P P I E ♥

Alla inlägg den 28 maj 2014

Av Mathilda - 28 maj 2014 18:49

Hej! 

Idag har jag tänkt att prata om träning och motion. 

Motion är jätte viktig lika så träning fast jag tycker det är nästa samma sak. 

Vissa tycker det är jättetråkigt vissa jättekul. 

Nu kommer tips ifall du inte är så peppad eller oftast skjuter fram det! 

  1. Bestäm kanske två-tre gånger i veckan där du verkligen ska till exempel ut och springa och sätt kanske ett larm eller så har du kanske en mamma som kan säga till :) 
  2. Börja med en liten runda den första veckan så att kroppen vänjer med att motionera ifall ni inte har gjorde på ett tag. 
  3. Våga utmana dig kör något du inte ha kört innan kanske en annan stig eller annan terräng. 
  4. glöm verkligen inte att stretcha efter och innan du har sprungit eller tränat vad du nu än gör
  5. Och ifall du tycker det är tråkigt att springa och träna fixa lite musik så blir allt bättre. 
  6. Och lockas inte av till exempel MOBIL,TV och DATOR o annat som man lockas av.

Detta är vad jag tycker är viktigt och ni kan ju kommentera ifall ni har något annat tips eller så. 

 Ha en bra kväll! 

Puss & Kram 

 

Av Mathilda - 28 maj 2014 07:40

OM MIG ♥


Hej, jag är en 13 årig tjej som älskar smink, innebandy och mina vänner. I denna bloggen får ni läsa om mitt liv :)
Puss & Kram

ASK ME! ♥

7 besvarade frågor

RÖSTA! ♥

Vad ska ni göra på sommarlovet?
 Utomlands ♥
 Hemma ♥
 Bada, sola o chilla såklart ♥
 Inget speciellt ♥
 Sommarstuga ♥
 Sitta inne o spela spel ♥
 Läger ♥
 Runt i Sverige ♥
 Annat ♥

KALENDER♥

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

ANDRA ÅR ♥

SÖK I BLOGGEN ♥

TIDIGARE INLÄGG ♥

KATEGORIER ♥

ARKIV♥

RSS♥

Mathilda ♥

   


Ovido - Quiz & Flashcards