M I S S M A P P I E ♥

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Mathilda - 26 april 2014 18:36

Hej allihop idag har jag tänkt att berätta om mobbning i typ skolan eller kanske inom en aktivitet eller något annat! 

Jag har aldrig blivit mobbad så jag har ingen aning om hur det känns men  jag kan tänka mig att det är sjukt jobbigt. I skolan har vi sätt några filmer om det! 

Jag tycker det är dumt att mobba1 Eftersom ingen blir glad av det. 

Inget bra händer av mobbning. Bara dåliga saker!

Jag känner ingen som är mobbad och det är jag verkligen glad över! Jag är verkligen tacksam att jag inte har blivit mobbad men jag tror att det är för att jag är mig själv och jag blir inte så lätt ner tryck! Jag kanske blir ledsen för stunden  och sedan står jag stark och jag har alltid min bästa vänner jämte mig som står vid min sida! 

Jag har sätt många skriva på instagram liksom att folk har tagit självmod för att det har blivit mobbade! En av de som jag verkligen blev ledsen över var Amanda Todd. 

Det som hände henne var förförligt! 

Jag grät för att jag tyckte att det var så sjukt dumt av folk att göra det! 

 

Jag läste för ett par dagar sedan en text som en lärare i New York gjorde sa till sina elever at göra! 

Jag tyckte att det var riktigt bra! 

Läraren sa till eleverna att hämta varsitt papper, när det hade gjorde sa läraren till de att stampa slå och skrykla ihop det men utan at riva det!

Sedan bad läraren att de skulle titta på pappret hur smutsigt, fyllt med märken och ärr arket var! 

Sedan bad läraren att säga förlåt till pappret! 

Men även fast det hade sagt förlåt och försökt att släta ut pappret var det fortfarande skrykligt! 

'' Dessa märken kommer aldrig att försvinna, oavsett hur mycet du försöker ta bort dem. Detta motsvarar vad en mobbare gör mot andra. Även om du säger förlåt efetråt, kommer ärren aldrig att försvinna'' 

 

 

SLuTA   Att MoBbA!!! 

 

puss & Kram    

Av Mathilda - 26 april 2014 10:20

Ja.. Idag vaknade jag SJUKT tidigt för att var helg klockan halv 7!! För att jag trodde att klockan halv 8 skulle vi var i kyrkan och vår städa! Men nej vi skulle ditt klockan 9! Men sedan så sa pappa klockan nio att han tyckte jag skulle stanna hem och dela ut reklam så ja. Nu ska jag snart dela ut reklam! Somsagt! Idag har jag tänkt att prata om mobbning i skolan och på nätet men de blir separat inlägg för båda för jag tycker det är väldigt viktigt!
Jag hatar mobbning så det är därför!
Ha en bra lördagsmorgon!
Puss & Kram

OM MIG ♥


Hej, jag är en 13 årig tjej som älskar smink, innebandy och mina vänner. I denna bloggen får ni läsa om mitt liv :)
Puss & Kram

ASK ME! ♥

7 besvarade frågor

RÖSTA! ♥

Vad ska ni göra på sommarlovet?
 Utomlands ♥
 Hemma ♥
 Bada, sola o chilla såklart ♥
 Inget speciellt ♥
 Sommarstuga ♥
 Sitta inne o spela spel ♥
 Läger ♥
 Runt i Sverige ♥
 Annat ♥

KALENDER♥

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

ANDRA ÅR ♥

SÖK I BLOGGEN ♥

TIDIGARE INLÄGG ♥

KATEGORIER ♥

ARKIV♥

RSS♥

Mathilda ♥

   


Ovido - Quiz & Flashcards