M I S S M A P P I E ♥

Alla inlägg den 17 december 2013

Av Mathilda - 17 december 2013 21:28

Hej, nu har jag tänkt att göra en sminkrutin. Jag brukar oftast bara ha läppbalsam, mascara och concealer men ibland så sminkar jag mig rätt mycket så nu har jag tänkt att berätta hur jag gör när jag sminkar mig!

Steg 1 först brukar jag lägga min foundation eller foundationstick mest på kinderna och i pannan. Den kommer från yes-love Quick fix den köpte jag i Portugal så ja.

Steg 2: sen lägger jag en concealer under ögonen och på hakan och ifall jag har någon finne eller några röd heter. Jag använder en concealer från hm och kostar jag vet faktiskt inte de jag köpte också den i Portugal så jag vet inte.

Steg 3: Sedan lägger jag puder i hela ansiktet för att matta ner huden. Då använder jag ett puder från hm och kostar ca 40-50 kr och jag har i 14 country beige.

Steg 4: Ibland tar jag ett bronser för att smala av mitt ansikte. Så den lägger jag löst vid kindbenen och uppe i pannan. Då använder jag en bronser från hm och kostar lika mycket som pudret.

Steg 5: Detta händer inte ofta men ibland så brukar jag fylla i mina ögon bryn för att stärka upp de. Då använder jag en ögonbrynspenna som kommer från lilyseven och den vet jag inte hur mycket de kostar. Tyvärr är de för mörk för mig men ja.

Steg 6: ibland använder jag ögon skugga och så använder jag en pallet från lilyseven den med. Färgerna är inte så piggmenterade så se tycker jag är bra efter som man vill inte ha jätte färg stark ögon skugga till skolan.

Steg 7: Sedan använder jag helt klart min favorit produkt och de är en mascara. Jag kan verkligen inte gå utan min mascara eller jag kan men asså ni förstår. Då använder jag en mascara från maybelline new york. Och heter the one by one volume express mascara satin black. Och kostade 119 kr på Ullared

Steg 8: sedan använder jag helt klart mitt läppbalsam! Men jag fick ingen bild på de men ni vet ju hur ett läppbalsamser ut! Hoppas ni gillade inlägget!
Puss & Kram

OM MIG ♥


Hej, jag är en 13 årig tjej som älskar smink, innebandy och mina vänner. I denna bloggen får ni läsa om mitt liv :)
Puss & Kram

ASK ME! ♥

7 besvarade frågor

RÖSTA! ♥

Vad ska ni göra på sommarlovet?
 Utomlands ♥
 Hemma ♥
 Bada, sola o chilla såklart ♥
 Inget speciellt ♥
 Sommarstuga ♥
 Sitta inne o spela spel ♥
 Läger ♥
 Runt i Sverige ♥
 Annat ♥

KALENDER♥

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

ANDRA ÅR ♥

SÖK I BLOGGEN ♥

TIDIGARE INLÄGG ♥

KATEGORIER ♥

ARKIV♥

RSS♥

Mathilda ♥

   


Ovido - Quiz & Flashcards